Regulamin
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ FEMILITE
Wersja: 3.0/10/2025
SPIS TREŚCI
§1. DEFINICJE I POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§2. USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ FEMILITE
§7. ZAWARCIE I ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
§8. ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY I GRUPY
§9. WARUNKI TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO KORZYSTANIA Z PLATFORMY I GRUPY
CZĘŚĆ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1. DEFINICJE I POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Regulamin określa warunki i zasady świadczenia przez Femilite usług drogą elektroniczną w ramach Platformy i Grupy oraz podstawowe zasady udzielania świadczeń zdrowotnych przez Femilite.
- Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
- Akademia Femilite lub Akademia – Pakiet, w zakres którego wchodzą usługi wskazane w §4.1 Regulaminu;
- Baza Przepisów – baza przepisów na posiłki dietetyczne, udostępnianych cyklicznie Pacjentce za pośrednictwem Platformy;
- Cennik – na Platformie nie występuje klasyczny cennik w formie jednego dokumentu, ze względu na szeroki zakres usług, które świadczy Femilite. Przed zamówieniem określonego Pakietu, Pacjentka jest informowana o jego dokładnym koszcie. Cennikiem w związku z powyższym jest każda informacja zawarta na Platformie, która zawiera wskazanie cen usług świadczonych za pośrednictwem Platformy;
- Femilite – Femilite sp. z o.o. z siedzibą w Opocznie (26-300) przy ul. św. Pawła 3 lok. 13, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001099897, posiadająca numer NIP: 7681852698 oraz kapitał zakładowy w kwocie 5 000 PLN. Femilite jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Łódzkiego - numer księgi rejestrowej: 000000276167;
- Femi Med Kontynuacja – Pakiet, w zakres którego wchodzą usługi opisane w §5.1;
- Grupa Wsparcia – grupa prowadzona przez Femilite za pośrednictwem portalu Facebook, której celem jest zapewnienie Pacjentkom wsparcia w procesie redukcji masy ciała;
- Konto – oznaczony indywidualnym loginem (adresem e-mail) oraz zabezpieczony hasłem podanym przez Pacjentkę zbiór zasobów na Platformie, w którym gromadzone są dane Pacjentki;
- Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Femilite, polegająca na umożliwieniu zainteresowanym osobom otrzymywania na podany adres e-mail najważniejszych informacji związanych z Platformą i działalnością Femilite oraz treści promujących zdrowie;
- Opiekun Pacjentki – wyznaczony członek personelu Femilite, który czuwa nad prawidłowym przebiegiem Programu oraz zapewnia Pacjentce wsparcie w kwestiach związanych z organizacją i logistyką Programu;
- Pacjentka – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która za pośrednictwem Platformy dokonała zakupu Pakietu lub Teleporady;
- Pakiet – pakiet usług świadczonych przez Femilite na rzecz Pacjentki w zamian za opłatę jednorazową lub dokonaną w ramach Subskrypcji, w zależności od wybranego Pakietu i zgodnie z Cennikiem; szczegółowy zakres usług objętych Pakietem jest każdorazowo widoczny dla Pacjentki przed zakupem Pakietu na Platformie; Pakiet może obejmować w szczególności usługi wskazane w §2.1 i 2.2 Regulaminu; Pakietem są w szczególności Programy Leczenia Otyłości, Akademia Femilite i Femi Med Kontynuacja;
- Plan Treningowy – udostępniany za pośrednictwem Platformy cykl nagrań wideo z instruktażem wykonywania ćwiczeń fizycznych o różnej skali trudności, prowadzonym przez trenera personalnego;
- Platforma – serwis internetowy prowadzony przez Femilite pod adresem www.femilite.pl;
- Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady przetwarzania danych osobowych Pacjentek przez Femilite, który dostępny jest pod adresem: www.femilite.pl;
- Program Leczenia Otyłości lub Program – Pakiet, w zakres którego wchodzą usługi wskazane w §3.3 Regulaminu;
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Femilite; Pacjentka może swobodnie zapoznać się z Regulaminem na Platformie, pod adresem: www.femilite.pl;
- Subskrypcja – stała opłata o charakterze planowym, pobierana od Pacjentki zgodnie z Cennikiem i w odstępach czasowych określonych w Regulaminie lub ofercie danego Pakietu; w ramach tej opłaty Pacjentka uzyskuje możliwość korzystania ze świadczeń udzielanych przez specjalistów i specjalistki Femilite w zakresie właściwym dla zakupionego przez nią Pakietu na zasadach określonych w Regulaminie;
- Ścieżka Edukacyjna – zamieszczone na Platformie materiały wideo, webinary, ebooki lub inne materiały edukacyjne, związane ze zdrowym żywieniem, leczeniem otyłości lub psychodietetyką, do których Pacjentka otrzymuje dostęp w ramach Programu;
- Zastrzyk Wiedzy – funkcjonalność Platformy, pozwalająca na dostęp do materiałów edukacyjnych dotyczących leczenia otyłości, takich jak artykuły, podcasty, grafiki i materiały wideo;
- Teleporada – świadczenie zdrowotne udzielane przez personel Femilite za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość;
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Femilite a Pacjentką o świadczenie przez Femilite wybranych przez Pacjentkę usług, świadczonych drogą elektroniczną;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Webinar – spotkanie grupowe odbywające się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, prowadzone przez personel Femilite (w tym lekarza, psychologa lub psychodietetyka); tematyka oraz prowadzący dany Webinar mogą różnić się zależnie od daty i zakresu Pakietu wybranego przez Pacjentkę;
- Załącznik nr 1 – Wzory upoważnień do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia Pacjentki, do dostępu do dokumentacji medycznej Pacjentki oraz do odbioru recept i zleceń na wyroby medyczne w imieniu Pacjentki;
- Załącznik nr 2 – Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną;
- Załącznik nr 3 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Femilite udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie online, za pośrednictwem Platformy i innych narzędzi wskazanych w Regulaminie. Femilite świadczy usługi polegające na udostępnianiu Platformy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z uwzględnieniem transgranicznego charakteru sieci Internet.
§2. USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ FEMILITE
- Femilite świadczy nieodpłatnie następujące usługi za pośrednictwem Platformy:
- wypełnienie ankiety kwalifikującej do Programu Leczenia Otyłości;
- dostęp do Zastrzyku Wiedzy;
- umożliwienie zakupu Teleporady lub usług wchodzących w Pakiet;
- Newsletter;
- umożliwienie korzystania z innych funkcji ogólnie dostępnych na Platformie;
- dostęp do Konta po zakończonym Programie.
- Femilite świadczy odpłatnie następujące usługi na rzecz Pacjentek:
- założenie Konta oraz gromadzenie informacji powiązanych z Kontem;
- gromadzenie na Platformie danych dot. stanu zdrowia Pacjentek i przechowywanie dokumentacji medycznej dotyczącej świadczeń zdrowotnych udzielanych Pacjentkom;
- udzielanie e-konsultacji i zaleceń w ramach Teleporad;
- dostęp do Webinarów;
- dostęp do Ścieżki Edukacyjnej;
- dostęp do Grupy Wsparcia;
- dostęp do bieżącego wsparcia psychodietetyka;
- dostęp do bieżącego wsparcia lekarza;
- dostęp do bieżącego wsparcia Opiekuna Pacjentki;
- dostęp do Planu Treningowego;
- dostęp do Bazy Przepisów;
- dostęp do materiałów edukacyjnych w ramach Akademii Femilite;
- umożliwienie korzystania z innych funkcji dostępnych na Platformie dla Pacjentek.
- Usługi i świadczenia zdrowotne, o których mowa w §2.2, mają charakter odpłatny i obejmują swoim zakresem wyłącznie czynności wskazane w Pakiecie wybranym przez Pacjentkę.
- Femilite świadczy usługi w ramach wybranego przez Pacjentkę Pakietu w zamian za opłatę ustaloną w oparciu o Cennik. Wysokość opłaty, sposób opłaty (jednorazowo lub w Subskrypcji) oraz zakres Pakietu są widoczne dla Pacjentki w ramach funkcjonalności Platformy przed zakupem Pakietu. Ceny usług świadczonych przez Femilite podawane są w walucie PLN.
- Cena Pakietów obejmuje wyłącznie usługi wskazane w Regulaminie i ofercie dostępnej na Platformie. Cena Pakietów nie obejmuje kosztów zleconych badań laboratoryjnych, przepisanych leków, czy innych świadczeń które nie są wyraźnie wskazane w ofercie danego Pakietu na Platformie.
§3. PROGRAM LECZENIA OTYŁOŚCI
Podstawowe zasady Programu
- W Programie mogą wziąć udział wyłącznie Pacjentki, które nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w Programie. Brak przeciwwskazań do uczestnictwa w Programie jest weryfikowany w szczególności za pomocą ankiety kwalifikacyjnej dostępnej na Platformie. Femilite zastrzega sobie prawo odmowy udziału w Programie osobom, które nie przeszły pozytywnie weryfikacji braku przeciwwskazań do uczestnictwa w Programie.
- Femilite wykluczy Pacjentkę z Programu oraz zwróci poniesiony przez nią koszt uczestnictwa w Programie, z zastrzeżeniem że zwrot kosztów Programu zostanie pomniejszony o koszt odbytej Teleporady lub innego już zrealizowanego świadczenia, jeśli:
- podczas pierwszej Teleporady odbywającej się w ramach Programu zostaną ujawnione zdrowotne przeciwwskazania do udziału Pacjentki w Programie (inne niż ujęte w ankiecie kwalifikującej do Programu);
- Pacjentka zatai lub poda nieprawdziwe informacje na temat swojego zdrowia w ankiecie kwalifikującej do Programu, a informacje te będą stanowić przeciwwskazanie zdrowotne do uczestnictwa w Programie.
- W zakres Programu mogą wchodzić następujące usługi:
- Teleporady;
- dostęp do Webinarów;
- dostęp do Ścieżki Edukacyjnej;
- dostęp do Grupy Wsparcia;
- dostęp do bieżącego wsparcia psychodietetyka;
- dostęp do bieżącego wsparcia lekarza;
- dostęp do bieżącego wsparcia Opiekuna Pacjentki;
- dostęp do Planu Treningowego;
- dostęp do Bazy Przepisów.
- Femilite zastrzega, że poszczególne usługi wskazane w §3.3 mogą wchodzić w zakres tylko niektórych Programów dostępnych do zakupu na Platformie. Szczegółowy zakres wybranego Programu, w tym jego czas trwania i ramowy harmonogram (obejmujący informację, w którym miesiącu trwania Programu będą udzielane poszczególne świadczenia), liczba przysługujących Pacjentce Teleporad i Webinarów, okres dostępu do Ścieżki Edukacyjnej, Grupy Wsparcia, Planu Treningowego i Bazy Przepisów oraz bieżącego wsparcia dietetyka, lekarza i Opiekuna Pacjentki, jest każdorazowo widoczny dla Pacjentki przed zakupem Programu na Platformie.
- Jeśli oferta widoczna na Platformie przed zakupem Programu nie stanowi inaczej, czas trwania Programu liczony jest od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Pacjentka wykupiła Program. Femilite rozpoczyna jednak świadczenie usług wskazanych w §3.3(c) i (d) od razu po zawarciu z Pacjentką umowy.
- Udzielenie Pacjentce świadczeń zdrowotnych wchodzących w zakres Programu odnotowywane jest w dokumentacji medycznej Pacjentki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Femilite zobowiązuje się zapewnić poufność informacji przekazywanych w trakcie udzielania świadczeń, w tym w szczególności Teleporady, przy wykorzystaniu odpowiednich środków techniczno - organizacyjnych, a także integralność, poufność oraz trwałość wszelkich danych dotyczących stanu zdrowia Pacjentki utrwalonych w związku z korzystaniem ze świadczeń zdrowotnych.
Teleporady
- Wraz z wykupieniem Programu i zalogowaniem się na Konto, Pacjentka uzyska dostęp do terminarza wizyt przypisanego do niej lekarza. Pacjentka zobowiązana jest zarezerwować termin Teleporady wizyty u lekarza zgodnie z terminarzem dostępnych wizyt. Femilite zastrzega sobie prawo przypisania do Pacjentki wybranego przez siebie lekarza, zależnie od dostępności personelu Femilite.
- Femilite udziela Teleporad w formie wideorozmowy, za pośrednictwem Platformy (korzystając z REST API platformy Medfile lub innego wybranego przez siebie dostawcy usług) lub za pośrednictwem połączeń telefonicznych, w terminie uzgodnionym z Pacjentką za pomocą funkcjonalności Platformy.
- Oprócz pierwszej Teleporady, Teleporady dostępne w ramach Programu posiadają charakter fakultatywny, a Pacjentka, wedle swojego wyboru, może z nich zrezygnować. Jeśli Teleporada przewidziana zgodnie z terminarzem wizyt nie odbędzie się, zaległa Teleporada, w miarę dostępnych terminów, na życzenie Pacjentki, może odbyć się wyłącznie w kolejnym miesiącu kalendarzowym. W innym wypadku, nieodbyta Teleporada przepada. W przypadku gdy przewidziana w terminarzu wizyt Teleporada została przez Pacjentkę zarezerwowana, jej termin może zostać przez Pacjentkę przełożony przy użyciu funkcjonalności Platformy tylko raz w czasie trwania Programu, pod warunkiem, że zmiana ta zostanie zgłoszona przynajmniej na 24 godziny przez planowanym terminem Teleporady. W innym przypadku Teleporada przepada.
- Pacjentka zobowiązana jest przed pierwszą Teleporadą wykonać wskazane przez Femilite badania laboratoryjne i posiadać na pierwszej Teleporadzie ich wyniki, nie starsze niż 6 miesięcy. Pełna lista badań, które powinna wykonać Pacjentka, dostępna jest po zalogowaniu do Konta na Platformie. Brak posiadania aktualnych wyników badań nie wpływa na zwiększenie liczby Teleporad, których terminy mogą być przesunięte przez Pacjentkę zgodnie z §3.10 powyżej.
- Teleporada nieodbyta z powodów leżących po stronie Femilite może być przez Pacjentkę zrealizowana bez względu na obowiązujący ją czas trwania danego Pakietu, w terminie wspólnie ustalonym z Femilite.
- Podczas pierwszej Teleporady Pacjentka zobowiązana jest potwierdzić swoją tożsamość w sposób umożliwiający właściwą identyfikację Pacjentki.
- Teleporada rozpoczyna się z chwilą nawiązania połączenia wideo lub połączenia telefonicznego z Pacjentką przez Femilite.
- W przypadku braku kontaktu z Pacjentką w terminie Teleporady lub w przypadku przerwania połączenia w trakcie Teleporady, Femilite będzie ponawiać próbę nawiązania lub przywrócenia połączenia w celu udzielenia Teleporady przez kolejne 15 minut, jednak nie dłużej niż do końca czasu zaplanowanej Teleporady. Jeżeli z wstępnego rozpoznania i zebranych w trakcie Teleporady informacji wynika, że Pacjentka nie znajduje się w stanie zagrożenia życia lub zdrowia, a nieobecność Pacjentki lub brak możliwości nawiązania połączenia następuje z przyczyn, za które Femilite nie ponosi odpowiedzialności, wyłącza to odpowiedzialność Femilite i zwalnia z konieczności udzielenia Teleporady w ustalonym terminie i dalszych prób kontaktu.
- W przypadku przerwania Teleporady w jej trakcie, brak kontaktu ze strony Pacjentki w terminie wskazanym powyżej jest równoznaczny z zakończeniem Teleporady. W sytuacji, w której Femilite na podstawie wywiadu lub okoliczności ma podstawy aby sądzić, że Pacjentka może znajdować się w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, Femilite podejmie próbę nawiązania kontaktu z Pacjentką na zasadach opisanych powyżej, a w braku reakcji ze strony Pacjentki, podejmuje dalsze kroki niezbędne do ratowania życia lub zdrowia Pacjentki, włączając w to wezwanie pomocy medycznej bezpośrednio pod ostatni możliwy do ustalenia dla Femilite adres przebywania Pacjentki.
- Jeżeli w trakcie udzielania Teleporady, ze względu na stan zdrowia lub problem zdrowotny Pacjentki ujawnią się okoliczności wymagające bezpośredniego kontaktu w celu skorzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej, Pacjentka zostanie niezwłocznie poinformowana o takim fakcie.
- Świadczenia udzielane przez Femilite nie zastępują w żadnym wypadku badań wykonywanych bezpośrednio przez personel medyczny w placówkach ochrony zdrowia, w tym w szczególności:
- gdy stan zdrowia Pacjentki wskazuje na konieczność badań niemożliwych do zrealizowania przez Femilite;
- gdy ustalenie postępowania diagnostycznego lub terapeutycznego nie jest możliwe na podstawie informacji zebranych podczas świadczeń udzielanych przez Femilite;
- gdy występują objawy o niejasnym charakterze, znacznym nasileniu, nieustępujące w czasie, będące przyczyną istotnego niepokoju Pacjentki.
- W przypadku gwałtownego pogorszenia stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjentka powinna niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 lub zgłosić się bezpośrednio do najbliższego szpitalnego oddziału ratunkowego albo podmiotu udzielającego świadczeń w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w celu uzyskania pomocy. Informacje na temat podmiotów udzielających świadczeń nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej znajdują się na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia pod adresem nfz.gov.pl/dla-pacjenta/na-ratunek/ oraz na stronie pacjent.gov.pl/nocna-i-swiateczna-opieka-zdrowotna.
Webinary
- Webinary odbywają się w terminach wskazanych przez Femilite, zgodnie z ramowym harmonogramem, o którym mowa w §3.4. O szczegółowej tematyce oraz terminie Webinaru (dacie i godzinie) Pacjentka zostanie poinformowana w drodze komunikacji e-mail w trakcie trwania Programu.
- Femilite prowadzi Webinary wchodzące w zakres Programu Leczenia Otyłości w formie wideokonferencji, za pośrednictwem Platformy. Dostęp do Webinarów jest możliwy za pośrednictwem funkcjonalności Platformy, po zalogowaniu się na Konto Pacjentki. Femilite zastrzega sobie prawo wyboru dostawcy narzędzi lub usług niezbędnych do przeprowadzenia Webinarów.
- Pacjentka jest wyłącznie odpowiedzialna za zapewnienie sobie możliwości udziału w Webinarze, w tym zapewnienie stabilnego łącza internetowego umożliwiającego niezakłóconą transmisję Webinaru. Pacjentce w szczególności nie przysługuje zwrot opłaty uiszczonej za uczestnictwo w Programie Leczenia Otyłości w przypadku nieuczestniczenia w Webinarze w przyczyn nieleżących po stronie Femilite.
- Podczas Webinarów Pacjentka ma możliwość aktywnego uczestnictwa w Webinarze, w tym poprzez wypowiadanie się i zadawanie pytań za pośrednictwem mikrofonu lub czatu tekstowego. Pacjentka przyjmuje do wiadomości, że uczestnicząc w Webinarze, informacje ujawnione podczas Webinaru przez Pacjentkę mogą być widoczne dla pozostałych uczestniczek Webinaru oraz na nagraniu, o którym mowa w §3.24 poniżej.
- Każdy Webinar będzie nagrywany, o czym Pacjentka zostanie dodatkowo poinformowana każdorazowo na początku Webinaru. Pacjentka otrzyma dostęp do nagrania każdego z Webinarów odbywających się w ramach Programu. Nagranie będzie dostępne na Koncie w ciągu 5 dni roboczych od zakończenia Webinaru.
Ścieżka Edukacyjna
- W ramach Programu Pacjentka uzyska dostęp do Ścieżki Edukacyjnej, której ogólny plan (obejmujący informację, w którym miesiącu trwania Programu Pacjentka będzie zdobywać poszczególne umiejętności) zostanie zaprezentowany Pacjentce na Platformie przed zakupem Programu. Szczegółowy program i harmonogram Ścieżki Edukacyjnej (tj. tematyka i kolejność poszczególnych materiałów edukacyjnych) będzie widoczny dla Pacjentki po zalogowaniu się na Konto.
Grupa Wsparcia
- Grupa Wsparcia ma charakter zamknięty, co oznacza w szczególności, że (i) Grupy Wsparcia nie można wyszukać z poziomu Portalu Facebook nie będąc jej członkiem; (ii) Pacjentka może uzyskać dostęp do Grupy Wsparcia wyłącznie z poziomu Platformy, klikając w link dostępny na Koncie Pacjentki.
- Aby dołączyć do Grupy Wsparcia, Pacjentka musi: (i) posiadać aktywne konto w portalu Facebook; (ii) wypełnić formularz dołączenia do Grupy Wsparcia, wpisując adres e-mail podany przy rejestracji na Platformie - w celu weryfikacji jej tożsamości. Dostęp do Grupy Wsparcia udzielany jest na czas trwania Programu. Po zakończeniu Programu Pacjentka zostanie usunięta z Grupy Wsparcia.
- Za pośrednictwem Grupy Wsparcia Pacjentki mogą dzielić się doświadczeniami związanymi z procesem redukcji masy ciała oraz otrzymywać wsparcie zarówno od siebie nawzajem, jak i od specjalistek i specjalistów Femilite. Femilite nie gwarantuje jednak udzielenia odpowiedzi na każdy wpis i komentarz.
- Grupa Wsparcia będzie moderowana przez specjalistki i specjalistów Femilite i w związku z tym Femilite zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów lub komentarzy, które naruszają ten Regulamin lub zasady Grupy Wsparcia, które ujawnione zostaną Pacjentkom w ramach funkcjonalności grupy na portalu Facebook.
- Pacjentka może aktywnie udzielać się na Grupie Wsparcia, w tym poprzez dodawanie postów i komentarzy. Pacjentka przyjmuje do wiadomości, że publikowane przez nią na Grupie Wsparcia informacje i dane osobowe, oraz inne informacje publicznie dostępne na jej profilu na portalu Facebook, mogą być widoczne dla pozostałych członkiń Grupy Wsparcia.
Kontakt z psychodietetykiem i lekarzem
- W ramach Programu Pacjentka uzyska dostęp do nieograniczonych konsultacji z psychodietetykiem i lekarzem Femilite. Konsultacje mają charakter asynchroniczny, co oznacza że psychodietetyk lub lekarz Femilite udziela odpowiedzi na pytania Pacjentki niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych.
- Konsultacje z psychodietetykiem i lekarzem odbywają się w ramach funkcjonalności Platformy, która umożliwia przesyłanie wiadomości tekstowych i głosowych.
Opiekun Pacjentki
- W ramach Programu Pacjentka uzyska dostęp do bieżącego wsparcia Opiekuna Pacjentki. Usługa obejmuje wsparcie organizacyjne i techniczne w trakcie trwania Programu, w tym w zakresie korzystania z Platformy i Grupy Wsparcia oraz umawiania Teleporad.
- Kontakt z Opiekunem Pacjentki odbywa się za pośrednictwem dedykowanej funkcjonalności Platformy.
- Opiekun Pacjentki nie udziela porad medycznych, dietetycznych ani psychodietetycznych. Wszelkie zapytania merytoryczne powinny być kierowane bezpośrednio do lekarza lub psychodietetyka zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
- Femilite zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi przez Opiekuna Pacjentki w terminie do 24 godzin od momentu otrzymania wiadomości od Pacjentki - z wyjątkiem weekendów (sobót i niedziel) oraz dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku pytań przesłanych w tych dniach, 24-godzinny termin odpowiedzi biegnie od najbliższego dnia roboczego.
Plan Treningowy
- W ramach Programu Pacjentka uzyskuje dostęp do Planu Treningowego i może na własną rękę wykonywać ćwiczenia fizyczne wchodzące w zakres Planu Treningowego, podążając za instruktażem na nagraniu.
- Sposób udostępniania Planu Treningowego różni się w zależności od wybranego sposobu płatności za Program:
- w przypadku Programu zakupionego w ramach Subskrypcji - Femilite udostępnia Pacjentce co miesiąc 2-3 treningi o określonym stopniu zaawansowania;
- w przypadku Programu zakupionego w ramach płatności jednorazowej - Femilite udostępnia wszystkie treningi wchodzące w zakres Planu Treningowego.
- Femilite zaleca, aby przed rozpoczęciem ćwiczeń Pacjentka skonsultowała się z lekarzem w ramach Teleporady, w szczególności w przypadku wątpliwości co do możliwości wykonywania ćwiczeń wchodzących zakres Planu Treningowego. Femilite nie ponosi odpowiedzialności za rezultaty wykonywanych treningów (w tym w szczególności nie gwarantuje, że przyniosą one zamierzony efekt w postaci zwiększenia siły, sprawności czy poprawy zdrowia), ani za szkody, które Pacjentka u siebie spowoduje nieprawidłowym wykonaniem ćwiczeń z Planu Treningowego.
Baza Przepisów
- W ramach Bazy Przepisów Femilite co miesiąc udostępni Pacjentce jadłospis składający się z posiłków o określonym poziomie kaloryczności, dostosowanym do indywidualnej sytuacji Pacjentki.
- Jadłospisy udostępnione w Bazie Przepisów kumulują się w trakcie trwania Programu i Pacjentka może za pomocą funkcjonalności Platformy łączyć dostępne posiłki we własny jadłospis oraz eksportować z Platformy listę zakupów obejmującą składniki posiłków wchodzących w zakres jadłospisu.
§4. AKADEMIA FEMILITE
- W ramach Akademii, Femilite umożliwia odpłatny dostęp do wybranych przez Pacjentkę kursów i/lub materiałów edukacyjnych (takich jak np. wideo i ebooki), związanych ze zdrowym żywieniem, leczeniem otyłości lub psychodietetyką. Dla uniknięcia wątpliwości Femilite informuje, że materiały edukacyjne dostępne w ramach Akademii Femilite są niepowiązane ze Ścieżką Edukacyjną dostępną w ramach Programu Leczenia Otyłości.
- Aby uzyskać dostęp do poszczególnych materiałów wchodzących w zakres Akademii Femilite, należy opłacić wybrany przez siebie materiał edukacyjny zgodnie z procesem opisanym w §6.
§5. FEMI MED KONTYNUACJA
- W zakres Pakietu Femi Med Kontynuacja wchodzą następujące usługi:
- jednorazowa Teleporada;
- dostęp do bieżącego, nieograniczonego wsparcia lekarza w trakcie trwania Pakietu;
- dostęp do Planu Treningowego;
- dostęp do Bazy Przepisów.
Postanowienia §3.37 - 3.41 stosuje się odpowiednio.
- Pakiet Femi Med Kontynuacja mogą zakupić wyłącznie Pacjentki, które ukończyły Program Leczenia Otyłości dostępny w ofercie Platformy pn. "Femi 180°" lub inną równoważną nazwą. Femilite może zaoferować możliwość zakupu Pakietu Femi Med Kontynuacja również Pacjentce, która nie ukończyła Programu Femi 180°, na jej wniosek, jednak zgoda na to jest w każdym przypadku zależna od dyskrecjonalnej decyzji Femilite.
- Czas trwania Pakietu Femi Med Kontynuacja liczony jest od dnia jego zakupu i obowiązuje przez okres wskazany w ofercie na Platformie.
- Terminy Teleporad w ramach Pakietu Femi Med Kontynuacja planowane i rezerwowane są przez Pacjentkę indywidualnie, zgodnie z harmonogramem dostępnych wizyt widocznych na Platformie oraz możliwe są do zrealizowania w czasie trwania tego pakietu. Femilite nie gwarantuje dostępności Teleporady w ramach Pakietu Femi Med Kontynuacja przy próbie zarezerwowania jej na na mniej niż 14 dni przed końcem trwania tego Pakietu.
- Jeśli Regulamin nie stanowi inaczej, do Pakietu Femi Med Kontynuacja stosuje się odpowiednio postanowienia §3 (Program Leczenia Otyłości) w zakresie pkt 6-7, 9, 11-19 (zasady udzielania Teleporad).
- Termin zarezerwowanej Teleporady dla Pakietu Femi Med Kontynuacja może być przełożony przez Pacjentkę przy użyciu funkcjonalności Platformy tylko raz pod warunkiem, że zmiana ta zostanie zgłoszona przynajmniej na 24 godziny przez planowanym terminem Teleporady. W innym przypadku Teleporada przepada.
- Nieodbyta Teleporada z powodów określonych w §5.7 powyżej lub przełożona niezgodnie z §3.12, nie stanowi nienależytego wykonania zobowiązania przez Femilite, a Pacjentce nie przysługuje roszczenie o odbycie jej w czasie pozostałym do upływu danego Pakietu lub po jego upływie.
§6. ZAKUP PAKIETU
- Warunkiem zakupu Pakietu za pośrednictwem Platformy jest:
- dokonanie rejestracji na Platformie oraz założenie Konta, jeśli wymaga tego oferta widoczna na Platformie; oraz
- Prawidłowe uiszczenie opłaty za Pakiet przed zrealizowaniem usługi przez Femilite.
- Dostępne na Platformie informacje o Pakietach oraz ich Cennik nie stanowią oferty zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do złożenia takiej oferty. Ofertę stanowi zamówienie na Pakiet złożone za pośrednictwem Platformy. Femilite niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zamówieniu prześle na adres e-mail wskazany w zamówieniu potwierdzenie złożenia zamówienia lub - w przypadku akceptacji oferty - potwierdzenie zawarcia umowy na zakup Pakietu. Zawarcie umowy na zakup Pakietu następuje w momencie potwierdzenia zawarcia umowy przez Femilite, pod warunkiem uprzedniego opłacenia Pakietu. Femilite zastrzega możliwość zakupu tylko tych Pakietów lub usług, które w danym momencie dostępne są na Platformie.
- Jeżeli oferta na Platformie nie stanowi inaczej, opłatę za zakup danego Pakietu dokonuje się bądź w modelu jednorazowej opłaty za okres wskazany w ofercie dostępnej w ramach funkcjonalności Platformy, bądź w ramach Subskrypcji.
- Subskrypcja opłacana jest w cyklu rozliczeniowym właściwym dla danego Pakietu, zgodnie z ofertą dostępną na Platformie, przy czym jeśli z oferty na Platformie nie wynika inaczej:
- Subskrypcja za Program Leczenia Otyłości jest pobierana co miesiąc do końca trwania Programu lub do czasu zrezygnowania z Subskrypcji przez Pacjentkę;
- Subskrypcja za Pakiet Femi Med Kontynuacja jest pobierana cyklicznie co 90 dni, do czasu zrezygnowania z Subskrypcji przez Pacjentkę.
- Płatność za pierwszy okres rozliczeniowy Pakietu płatnego w ramach Subskrypcji następuje z góry, w dniu jego zakupu. Płatność za każdy kolejny okres rozliczeniowy następuje według poniższych zasad:
- w przypadku Programu Leczenia Otyłości - płatność jest pobierana 25. dnia miesiąca, z góry za następny okres rozliczeniowy (miesiąc);
Np. 10 października kupujesz Program Leczenia Otyłości w Subskrypcji (Program rozpoczyna się 1 listopada) - pierwsza płatność (za listopad) zostanie pobrana 10 października, druga płatność (za grudzień) zostanie pobrana 25 listopada, trzecia płatność (za styczeń) zostanie pobrana 25 grudnia, itd.
- w przypadku Pakietu Femi Med Kontynuacja - płatność pobierana jest 88. dnia trwania Pakietu, z góry za następny okres rozliczeniowy (90 dni);
Np. 10 października kupujesz Pakiet Femi Med Kontynuacja (Pakiet rozpoczyna się 10 października) - pierwsza płatność (za pierwsze 90 dni) zostanie pobrana 10 października, kolejna płatność (za kolejne 90 dni) zostanie pobrana 88. dnia Pakietu, czyli 5 stycznia.
- w przypadku Programu Leczenia Otyłości - płatność jest pobierana 25. dnia miesiąca, z góry za następny okres rozliczeniowy (miesiąc);
- W przypadku niepowodzenia automatycznego pobrania Subskrypcji w terminie wskazanym powyżej, np. z powodu niewystarczających środków zgromadzonych na rachunku bankowym Pacjentki, nastąpią dwie kolejne próby pobrania płatności przez kolejne, następujące po sobie dni kalendarzowe.
- Brak prawidłowego opłacenia Subskrypcji po dodatkowych próbach pobrania płatności, o których mowa w §6.6 powyżej, będzie postrzegane jako rozwiązanie umowy o świadczenie usług w ramach Pakietu z przyczyn leżących po stronie Pacjentki i stanowi podstawę do zaprzestania świadczenia usług przez Femilite na rzecz Pacjentki.
- Wypowiedzenie przez Pacjentkę Umowy o świadczenie usług w ramach Pakietów płatnych i opłacanych w ramach Subskrypcji (rezygnacja z Subskrypcji) jest możliwe w każdym czasie, ze skutkiem na kolejny okres rozliczeniowy, którego długość różni się w zależności od wybranego Pakietu. Rezygnacja z subskrypcji jest możliwa za pośrednictwem funkcjonalności Platformy - w panelu Pacjentki. Pacjentce nie przysługuje prawo zwrotu za świadczenia, które wchodziły w zakres Pakietu, lecz nie zostały przez nią zrealizowane w czasie trwania Pakietu.
- Postanowienia zawarte w pkt 6-8 pozostają bez uszczerbku dla postanowień §7.6 - 7.10.
- W celu dokonania opłaty za zakup Pakietu lub Teleporady Pacjentka zostanie przekierowana na stronę operatora płatności PayU S.A. - serwisu PayU. Opłatę można uiścić za pośrednictwem metod płatności wskazanych w serwisie PayU i na zasadach określonych przez przez PayU (w tym w szczególności w regulaminach dostępnych pod tym linkiem). Wszelkie zobowiązania i rozliczenia związane z dokonywaniem płatności za pośrednictwem serwisu PayU są realizowane zgodnie z regulaminami operatora płatności i pozostają poza kontrolą i odpowiedzialnością Femilite.
- Opłaty za zakup Pakietów można również dokonać korzystając z oferty kredytowej PayU, na zasadach określonych w Regulaminie Kredytu 0%, jeśli cena za dany Pakiet mieści się w ofercie kredytowej PayU. Dla uniknięcia wątpliwości Femilite informuje, że umowa kredytowa zawierana jest pomiędzy Payu i Pacjentką i w związku z tym wszelkie zobowiązania i rozliczenia związane z zawarciem takiej umowy pozostają poza kontrolą i odpowiedzialnością Femilite, a ostateczna decyzja w kwestii możliwości przyznania kredytu należy wyłącznie do PayU.
- Pacjentka kupując Pakiet w ramach Subskrypcji wyraża zgodę na cykliczne pobieranie przez operatora płatności Pay U z karty płatniczej kwoty Subskrypcji. Subskrypcja będzie pobierana przez operatora płatności w cyklach rozliczeniowych wskazanych w §6.4 i 6.5 powyżej.
- Pacjentka w ramach Subskrypcji ma możliwość zapisania danych karty i zlecenia stałego polecania zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez operatora płatności (PayU S.A.). PayU pośrednicząc w dokonaniu płatności udostępnia narzędzie token (wirtualnych identyfikatorów karty), umożliwiające przypisanie do Pacjentki unikalnego identyfikatora, za pomocą którego Pacjentka cyklicznie dokonuje płatności na rzecz Femilite.
- Femilite dokumentuje otrzymane płatności zgodnie z przepisami polskiego prawa. Pacjentka otrzyma potwierdzenie płatności wraz z wymaganymi dokumentami księgowymi na adres e-mail podany przy dokonywaniu płatności.
- W przypadku innych, niewymienionych szczegółowo w niniejszym Regulaminie niektórych Pakietów, Femilite może oferować możliwość przedłużenia czasu ich trwania za dodatkową opłatą, na zasadach opisanych w ofercie dostępnej w ramach funkcjonalności Platformy. W takim wypadku możliwość przedłużenia trwania Pakietu będzie widoczna dla Pacjentki na jej Koncie.
- Femilite może oferować Pacjentkom, w zamian za zakup niektórych Pakietów, bezpłatny dostęp do wybranych materiałów wchodzących w zakres Akademii Femilite. W takim przypadku Femilite zastrzega sobie prawo do udostępnienia materiałów gratisowych dopiero po upływie terminu, w którym Pacjentka uprawniona jest do odstąpienia od Umowy zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta.
§7. ZAWARCIE I ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Do zawarcia Umowy pomiędzy Femilite, a Pacjentką dochodzi w momencie utworzenia Konta. Warunkiem utworzenia Konta jest:
- poprawne uzupełnienie wszystkich wymaganych pól formularza rejestracyjnego na Platformie;
- akceptacja postanowień Regulaminu i potwierdzenie zapoznania się z Polityką Prywatności;
- opłacenie Pakietu lub Teleporady.
- Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony, w momencie ukończenia rejestracji na Platformie i trwa do czasu usunięcia Konta. Aby usunąć Konto, należy zwrócić się do Femilite z wnioskiem o usunięcie Konta, na adres kontakt@femilite.pl.
- Rozwiązanie Umowy pociąga za sobą utratę dostępu Pacjentki do danych zgromadzonych na jej Koncie na Platformie. Dane te zostaną przez Femilite usunięte z chwilą usunięcia Konta Pacjentki, chyba, że dalsze przetwarzanie danych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami Femilite albo obowiązek ich przechowywania będzie wynikał z przepisów prawa. Niezależnie od postanowień zdania poprzedniego, Femilite będzie przechowywać w formie elektronicznej dokumentację medyczną Pacjentki przez wskazany w przepisach prawa polskiego okres przechowywania dokumentacji medycznej.
- Pacjentka, która narusza postanowienia Regulaminu oraz korzysta z Pakietu niezgodnie z jego warunkami może zostać wezwana przez Femilite do zaprzestania naruszeń. Wezwanie kierowane będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres email i/lub numer telefonu Pacjentki podany podczas rejestracji na Platformie. W razie gdy wezwanie okaże się bezskuteczne, a Pacjentka nadal będzie łamała postanowienia Regulaminu lub warunki Pakietu, pod warunkiem, że nie spowoduje to niebezpieczeństwa utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia Pacjentki - Femilite zastrzega sobie prawo do dezaktywowania Konta, co jest równoznaczne z natychmiastowym rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. W takiej sytuacji Pacjentka nie jest uprawniona do zwrotu kosztów poniesionych na opłacenie Pakietu.
- Jeżeli Femilite usunęła lub dezaktywowała Konto z przyczyn wskazanych w §7.4 powyżej, to założenie nowego Konta przez tę samą Pacjentkę lub jego ponowna aktywacja wymaga wysłania przez Pacjentkę zgłoszenia na adres kontakt@femilite.pl oraz zgody Femilite.
- Co do zasady Pacjentka może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni licząc od dnia jej zawarcia, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem §7.7-10 poniżej.
- Jeżeli do odstąpienia od Umowy obejmującej zakup Teleporady doszło na mniej niż 24 godziny przed planowanym terminem Teleporady, ewentualny zwrot zostanie pomniejszony o uzasadniony koszt poniesiony przez Femilite w celu przygotowania się do tej Teleporady.
- Jeżeli Pacjentka składająca odstąpienie od Umowy obejmującej zakup Pakietu uprzednio skorzystała z części świadczeń wchodzących w zakres Pakietu, Femilite potrąci z kwoty zwrotu, o którym mowa w §7.12 poniżej, koszt usług zrealizowanych na rzecz Pacjentki, ustalony w oparciu o Cennik.
- Pacjentce nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w §7.6 powyżej, jeżeli usługa stanowiąca przedmiot Umowy została wykonana przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy, na wyraźne żądanie Pacjentki, która została poinformowana przed rozpoczęciem świadczenia usług, że po jej spełnieniu przez Femilite Pacjentka utraci prawo odstąpienia od Umowy oraz utraci możliwość uzyskania zwrotu opłaty za zakup Pakietu.
- Pacjentce nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do usług w pozostałych przypadkach przewidzianych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w §7.6 powyżej, może być zrealizowane przez Pacjentkę poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy na adres e-mail kontakt@femilite.pl. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może, ale nie musi, być złożone na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 3 do Regulaminu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy, płatność tytułem zwrotu zostanie przesłana w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Pacjentki o odstąpieniu od umowy, na konto bankowe podane w formularzu zwrotu, a w razie braku informacji w oświadczeniu o numerze konta bankowego – tą samą drogą jaką nastąpiła płatność za Pakiet lub Teleporadę. W przypadku braku podania przez Pacjentkę rachunku bankowego, płatność zwrotna nastąpi przelewem na rachunek bankowy Pacjentki, z którego uiszczona została opłata, a w przypadku braku takiego rachunku – Femilite podejmie starania celem skontaktowania się z Pacjentką, aby ustalić możliwy sposób realizacji zwrotu opłaty.
§8. ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY I GRUPY
- Każda Pacjentka zobowiązana jest do korzystania z Platformy i Grupy w sposób zgodny z Regulaminem, obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. Zabronione jest wykorzystywanie Platformy i Grupy do dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz podejmowanie w ramach Platformy i Grupy jakichkolwiek działań, które naruszają dobra osób trzecich.
- Korzystając z Platformy i Grupy, Pacjentka zobowiązana jest do nieużywania słów uznawanych powszechnie za obelżywe lub wulgarne oraz do zachowywania się i komunikowania w sposób nienaruszający dóbr osobistych członków personelu Femilite oraz członków Grupy.
- Korzystając z Platformy i Grupy każda Pacjentka ma obowiązek podawać prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym informacje na swój temat. Bezpieczeństwo Pacjentki oraz skuteczność świadczeń zdrowotnych udzielanych Pacjentce i zależy od przestrzegania tego obowiązku przez Pacjentkę. W przypadku zmiany danych Pacjentki, w tym w szczególności danych kontaktowych takich jak adres e-mail i numer telefonu, Pacjentka zobowiązana jest niezwłocznie zgłosić taką zmianę Femilite poprzez formularz kontaktowy dostępny na Platformie lub w drodze wiadomości e-mail, na adres kontakt@femilite.pl.
- Zabronione jest udostępnianie Konta innym Pacjentkom lub osobom trzecim, jak również korzystanie z Kont należących do innych Pacjentek. Zakaz ten dotyczy w szczególności udostępniania danych logowania Konta w celu udzielenia innym osobom dostępu do Webinarów, Ścieżki Edukacyjnej i Grupy Wsparcia.
- Hasło pozwalające Pacjentce logować się do Platformy lub Grupy jest prywatne i poufne. Wszelkie wymiany haseł pomiędzy Pacjentkami są zabronione.
- Niedozwolone są jakiekolwiek próby wprowadzania na Platformę lub do Grupy szkodliwych danych (oprogramowanie złośliwe w tym boty, wirusy, pliki szpiegujące, „robaki", etc.).
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, jeżeli zwłoka w udzieleniu pomocy Pacjentce nie spowoduje niebezpieczeństwa utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia Pacjentki, Femilite może usunąć Konto Pacjentce, usunąć z Grupy Pacjentkę lub odmówić udzielania świadczeń Pacjentce, która narusza którykolwiek z zakazów wskazanych w tym paragrafie.
- W celu zarządzania jakością udzielanych przez siebie świadczeń, Femilite może przeprowadzić za pośrednictwem Platformy, Grupy Wsparcia lub wiadomości email badanie poziomu satysfakcji Pacjentki. Opinia Pacjentki zostanie opublikowana w dedykowanej zakładce na Platformie pod jej imieniem i nazwiskiem - o ile Pacjentka wyrazi na to wyraźną i odrębną zgodę.
§9. WARUNKI TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO KORZYSTANIA Z PLATFORMY I GRUPY
- Do korzystania z Platformy i Grupy wystarczy dowolny komputer, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu i zainstalowaną przeglądarką Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari w najnowszej wersji. Wyświetlanie Platformy za pomocą innych przeglądarek internetowych jest możliwe, ale może powodować nieprawidłowości w jego działaniu.
- Koszty transmisji danych Pacjentka ponosi we własnym zakresie na warunkach określonych w umowach zawartych z operatorami telekomunikacyjnymi lub innymi dostawcami Internetu.
- Femilite zaleca Pacjentkom korzystanie z wbudowanych zabezpieczeń urządzeń, za pomocą których uzyskują dostęp do Platformy i Grupy, takich jak kody PIN, hasła, biometria (np. odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy) lub gestów, w celu zagwarantowania, że urządzenie jest zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
- W celu zabezpieczenia danych Pacjentki dostępnych na Platformie przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich, zalogowanie się na Platformie wymaga podania loginu (tj. adresu e-mail podanego przy rejestracji) oraz hasła.
§10. REKLAMACJE
- W przypadku, gdy Pacjentka uzna, że Femilite nie realizuje usług zgodnie z Regulaminem, może złożyć reklamację.
- Zgłoszenie reklamacyjne należy kierować na adres do korespondencji: Femilite sp. z o.o., ul. Św. Pawła 3/13, 26-300 Opoczno lub drogą poczty elektronicznej za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres: kontakt@femilite.pl.
- W treści zgłoszenia należy podać: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, opis zgłaszanych zastrzeżeń, a także swoje żądania.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Femilite przed rozpatrzeniem reklamacji zwróci się do Pacjentki o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Do tak złożonej reklamacji Femilite ustosunkuje się w przeciągu 14 dni. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres e-mail, chyba, że Pacjentka zgłosi chęć otrzymania odpowiedzi drogą pocztową, podając adres do korespondencji w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Brak odpowiedzi ze strony Femilite w przeciągu 14 dni skutkuje uznaniem reklamacji za uzasadnioną.
§11. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Femilite udziela Pacjentce niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji na korzystanie z Platformy na czas trwania Umowy. Pacjentka nie może udzielać sublicencji, a sama licencja nie może być przeniesiona na inny podmiot bez wyraźnej zgody Femilite.
- Wszelkie zdjęcia oraz pozostałe materiały (w tym materiały wideo, teksty, grafiki, logotypy) zamieszczone na Platformie lub Grupie należą do Femilite lub zostały użyte za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie.
- Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych na Platformie lub Grupie, w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Femilite lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.
- Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć, grafik, tekstów i innych materiałów z Platformy lub Grupy oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
- Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Femilite lub innej osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie, jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego wobec osoby dopuszczającej się takiego działania.
- Każda Pacjentka jest zobowiązana powstrzymać się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, transmitowania lub wykorzystywania w inny sposób jakichkolwiek chronionych prawami własności intelektualnej jakie przysługują Femilite treści udostępnionych na Platformie lub Grupie, za wyjątkiem korzystania z nich w ramach dozwolonego użytku. Zabronione są również wszelkie ingerencje czy wykorzystywanie kodu źródłowego Platformy.
§12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Zasady przetwarzania danych osobowych Pacjentek określa Polityka Prywatności.
§13. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Femilite nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie swoich zobowiązań, wynikające z niespełnienia przez Pacjentkę wymogów lub obowiązków oraz naruszenia zasad, określonych w Regulaminie lub Umowie. W szczególności, Femilite nie będzie odpowiadać za jakiekolwiek przerwy lub trudności w udzielaniu świadczeń, w tym Teleporad, spowodowane niskiej jakości lub niestabilnym połączeniem internetowym po stronie Pacjentki.
- Żadna ze Stron nie będzie odpowiadać za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie swoich zobowiązań, które zostało spowodowane przez działanie siły wyższej. Za siłę wyższą w rozumieniu Umowy i Regulaminu uważa się zdarzenie niezależne od Femilite lub Pacjentki, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i pozostające poza ich kontrolą, które wystąpiło po dniu wejścia w życie Umowy lub które spełnia kryteria uznania za siłę wyższą ustalone przez orzecznictwo sądów polskich.
§14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Kontakt z Femilite możliwy jest:
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej - pod adresem do korespondencji: Femilite sp. z o.o., ul. Św. Pawła 3/13, 26-300 Opoczno;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej - pod adresem kontakt@femilite.pl;
- za pośrednictwem telefonu - pod numerem 794 764 133.
- Femilite zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z Platformy lub Grupy spowodowanych ich serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem ich funkcjonalności. Jednocześnie Femilite zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej. O wszystkich ograniczeniach Femilite będzie w miarę możliwości informować Pacjentki z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Femilite może wprowadzać zmiany w Regulaminie wyłącznie z ważnych przyczyn, tj. w przypadku rozszerzenia lub ograniczenia zakresu oferowanych usług oraz w związku z:
- zmianą przepisów prawa, którym podlega Femilite;
- wydaniem decyzji, postanowień lub orzeczeń organów władzy publicznej, lub sądów, mających wpływ na treść Regulaminu;
- zmianą technologii wykorzystywanej przy utrzymaniu Platformy lub Grupy lub zakresu świadczonych za ich pośrednictwem usług;
- zmianą organizacji wewnętrznej Femilite, która wpływa na treść Regulaminu;
- innych obiektywnych przyczyn niezależnych od Femilite, które wymuszają zmiany lub dostosowanie Regulaminu.
O każdych zmianach Femilite będzie informować poprzez wysłanie informacji o wprowadzanych zmianach na adres poczty elektronicznej Pacjentki. Zmiany będą wchodzić w życie nie wcześniej niż po 14 dniach od dnia poinformowania Pacjentki o tych zmianach, chyba że Pacjentka zaakceptuje brzmienie zmienionego Regulaminu przed upływem tego terminu.
- Zmiany wprowadzane w Regulaminie nie mają na celu naruszać praw nabytych przez Pacjentki przed wprowadzeniem zmian.
- Wszelkie spory między Femilite, a Pacjentkami będą rozstrzygane w sposób polubowny w drodze negocjacji. Jeżeli rozwiązanie sporu w ten sposób nie będzie możliwe, spory będzie rozstrzygał właściwy sąd powszechny.
- Femilite może przenieść prawa i obowiązki wynikające z Regulaminu na rzecz swoich następców prawnych lub podmiotów powiązanych kapitałowo w dowolnym momencie jego obowiązywania, bez konieczności uzyskania zgody Pacjentki.
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Regulamin podlega prawu polskiemu.
- Regulamin w tym brzmieniu obowiązuje od 15 listopada 2025 r. lub od daty zaakceptowania Regulaminu w tym brzmieniu przez Pacjentkę - zależnie od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
Poprzednie regulaminy dostępne są poniżej:
Załączniki:
Załącznik 1 - wzory upoważnień
Załącznik 2 - informacja o zagrożeniach
Załącznik 3 - wzór oświadczenia o odstąpieniu
Informacje o rodzaju udzielanych świadczeń i wysokości opłaty za dokumentację